Kysymys Astra SD-kanavien näkyvyys jatkossa?

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

teletabbi

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Vaasa
Paljonkohan on armonaikaa näillä Astran SD-kanavilla? En saa millään HD-kanavia näkyviin huonon sektorin takia. Noin 40% teholla näkyy nyt, kun laitoin keskimmäiseen mikropäähän johdon.
Jos Astra on sivusyöttönä, signaali on 29%, jolloin ei näy paljon mitään. Voihan olla, että SD transponderit vain vaihdetaan HD tasolle, niin ehkä katsominen voi jatkua?
Jos laitan Hotbirdin keskelle, saan siitä tosi hyvin kanavia. Pienikin lautasen siirtely sivusuunnassa vaikuttaa rajusti. Jos laitan Hotbirdin hyvin näkymään, Astra katoaa.
Syynä on ilmeisesti noin reilu metrin päässä olevat puut, jotka varjostavat peilin molempia reunoja. Ei niitä puita voi kaatakaan, koska sitten peili olisi liian houkutteleva ilkivallan tekijöille.
Voi olla että kauempanakin on puiden oksia vasemmalla liikaa, pitää vielä tutkia, jos saisi raivattua varjostavia oksia pois. Voisi olettaa, että kun siirrän oikealle peiliä maksimimatkan, kuva paranisi, mutta silloin oikealla oleva puu tulee eteen.
 

Samzam

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Kanta-Häme
Laitteisto
Vu+ Ultimo 4K, 4xT2,2xS2, OpenATV, 107*113cm offset + GT-DM14MG kääntömoottori 86.5E-36W.
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

jko

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

mphumax

Vahvasti satelliittien vaikutuksen alaisena
Sijainti
Tampere
Laitteisto
Technomate nano 3T+Jaeger Vbox-II +1.8 m primefocus
Octagon sf4008 s2x
Triax TD-110 +moteck sg-2100A
Octagon sx88
DrHD F15
Mystique SaTiX-S2 Sky V2 USB
Epson EMP-TW600 Onkyo TX-SR309+ JBL scs178
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

vps358

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
Win 10 tietokone i7:lla
Vu+ Uno 4K SE UHD FBC 8 x DVB-C 960 Gt SSD Bluetooth/IR Universal kaukosäädin
VTi 15.0.4.
Finnsat Neotion CAMC-CIP
Panasonic TX-65JZ980E
Bluesound NODE N130
Neutrik Nadit BNC-M AES/EBU-impedanssimuunnin
BNC-uros / RCA-naarasadapteri
2xGenelec 8361A
Kaapeleita on myös
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

jko

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

northern*star

Huoltovalikon jäsen
Sijainti
Etelä-Karjala
Laitteisto
Antenni-tv:

Televes DAT Boss LR (MUX B, C ja E)
Triax Unix 100 (Venäjän/ Karjalan MUX 1 ja 2)

Satelliitti: 90'E - 30'W
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 

jko

Huoltovalikon jäsen
Sinun tulee rekisteröityä nähdäksesi muutakin kuin ensimmäisen viestin sisältö.
 
Takaisin
Ylös