Paljonkohan on armonaikaa näillä Astran SD-kanavilla? En saa millään HD-kanavia näkyviin huonon sektorin takia. Noin 40% teholla näkyy nyt, kun laitoin keskimmäiseen mikropäähän johdon.
Jos Astra on sivusyöttönä, signaali on 29%, jolloin ei näy paljon mitään. Voihan olla, että SD transponderit vain vaihdetaan HD tasolle, niin ehkä katsominen voi jatkua?
Jos laitan Hotbirdin keskelle, saan siitä tosi hyvin kanavia. Pienikin lautasen siirtely sivusuunnassa vaikuttaa rajusti. Jos laitan Hotbirdin hyvin näkymään, Astra katoaa.
Syynä on ilmeisesti noin reilu metrin päässä olevat puut, jotka varjostavat peilin molempia reunoja. Ei niitä puita voi kaatakaan, koska sitten peili olisi liian houkutteleva ilkivallan tekijöille.
Voi olla että kauempanakin on puiden oksia vasemmalla liikaa, pitää vielä tutkia, jos saisi raivattua varjostavia oksia pois. Voisi olettaa, että kun siirrän oikealle peiliä maksimimatkan, kuva paranisi, mutta silloin oikealla oleva puu tulee eteen.
Jos Astra on sivusyöttönä, signaali on 29%, jolloin ei näy paljon mitään. Voihan olla, että SD transponderit vain vaihdetaan HD tasolle, niin ehkä katsominen voi jatkua?
Jos laitan Hotbirdin keskelle, saan siitä tosi hyvin kanavia. Pienikin lautasen siirtely sivusuunnassa vaikuttaa rajusti. Jos laitan Hotbirdin hyvin näkymään, Astra katoaa.
Syynä on ilmeisesti noin reilu metrin päässä olevat puut, jotka varjostavat peilin molempia reunoja. Ei niitä puita voi kaatakaan, koska sitten peili olisi liian houkutteleva ilkivallan tekijöille.
Voi olla että kauempanakin on puiden oksia vasemmalla liikaa, pitää vielä tutkia, jos saisi raivattua varjostavia oksia pois. Voisi olettaa, että kun siirrän oikealle peiliä maksimimatkan, kuva paranisi, mutta silloin oikealla oleva puu tulee eteen.