Uusi Enigma2-käyttäjä ja törmäsin heti ongelmaan jota en kykene itse selvittämään. Kirjoittelin tästä jo tuonne Miraclebox-osioon, mutta kukaan ei ole osannut auttaa. Koska ongelma saattaa esiintyä muussakin ympäristössä, ajattelin kysyä uudestaan tässä ketjussa.
Käytössä Miraclebox Premium Ultra. Kokeillin pikaisesti alkuperäistä OpenViX-pohjaista ohjelmistoa, mutta vaihdoin sen pian OpenMB:hen. Sain pienen viilailun jälkeen softcamin toimimaan (PlusTV-kortti), mutta huomasin välittömästi että laite ei pura AAC-ääniä. Ei suorista televisiolähetyksistä, eikä tallenteista tms. tiedostoista. Kaikki DNA:n kanavat joissa ääni on AAC-muodossa, rätisevät tai mykistyvät (riippuen televisiosta) HDMI-liittimen kautta toistettaessa. Ylen HD-kanavilta ääni kuuluu, mutta ne ovat AC-3 äänellä. Muut kanavat katson Digitan kautta (MPEG layer 2), joten niissä ääni toistuu normaalisti. Sama juttu muilla tiedostoilla. Testasin Yle Areenasta sekä YouTubesta imetyllä tallenteella, sekä "varmuuskopioidulla" Iron Man 2-elokuvalla. Kaikista em. tallenteista kuului ääni tietokoneella VLC:n toistamana. Myös yllä mainituista kanavista tehdyistä tallenteista. Downmix-asetukset ovat ok. Useita eri televisioita sekä kaapelita testattiin.
Asensin seuraavaksi OpenViX:in. Nyt äänet kuuluvat heti. Jopa tallenteista joita tein aikaisemmin OpenMB:llä. Mystistä!
Haluaisin kuitenkin käyttää mielummin OpenMB:tä joten mistä konfigurointi-tiedostosta voisi alkaa etsimään syytä äänien puuttumiselle?
T: Garret
Ps. Löysin OpenPLI-forumilta ketjun, joka saattaa liittyä asiaan. Itse en kuitenkaan tunne Enigma2:n sielunelämää lainkaan, joten voisiko joku viisaampi kertoa onko kyse vastaavasta ongelmasta.
http://forums.openpli.org/topic/32200-he-aac-audio-pid-caching-in-lamedb/page-1
Käytössä Miraclebox Premium Ultra. Kokeillin pikaisesti alkuperäistä OpenViX-pohjaista ohjelmistoa, mutta vaihdoin sen pian OpenMB:hen. Sain pienen viilailun jälkeen softcamin toimimaan (PlusTV-kortti), mutta huomasin välittömästi että laite ei pura AAC-ääniä. Ei suorista televisiolähetyksistä, eikä tallenteista tms. tiedostoista. Kaikki DNA:n kanavat joissa ääni on AAC-muodossa, rätisevät tai mykistyvät (riippuen televisiosta) HDMI-liittimen kautta toistettaessa. Ylen HD-kanavilta ääni kuuluu, mutta ne ovat AC-3 äänellä. Muut kanavat katson Digitan kautta (MPEG layer 2), joten niissä ääni toistuu normaalisti. Sama juttu muilla tiedostoilla. Testasin Yle Areenasta sekä YouTubesta imetyllä tallenteella, sekä "varmuuskopioidulla" Iron Man 2-elokuvalla. Kaikista em. tallenteista kuului ääni tietokoneella VLC:n toistamana. Myös yllä mainituista kanavista tehdyistä tallenteista. Downmix-asetukset ovat ok. Useita eri televisioita sekä kaapelita testattiin.
Asensin seuraavaksi OpenViX:in. Nyt äänet kuuluvat heti. Jopa tallenteista joita tein aikaisemmin OpenMB:llä. Mystistä!
Haluaisin kuitenkin käyttää mielummin OpenMB:tä joten mistä konfigurointi-tiedostosta voisi alkaa etsimään syytä äänien puuttumiselle?
T: Garret
Ps. Löysin OpenPLI-forumilta ketjun, joka saattaa liittyä asiaan. Itse en kuitenkaan tunne Enigma2:n sielunelämää lainkaan, joten voisiko joku viisaampi kertoa onko kyse vastaavasta ongelmasta.
http://forums.openpli.org/topic/32200-he-aac-audio-pid-caching-in-lamedb/page-1